چه اسکنری بخریم؟! از چه برندی بخریم؟!

چه اسکنری بخریم؟!

این سوالی است که بسیاری از مشتریان هنگام تماس با ما آنرا می پرسند و ما نیز سعی میکنیم با صبر و حوصله پاسخگوی ایشان باشیم. انتخاب یک اسکنر، متناسب با نیاز خریدار، از میان انبوه محصولات متنوع با برندهای گوناگون که هر کدام دارای توانایی ها و مشخصات فنی متفاوتی نسبت به یکدیگر میباشند اغلب کار ساده ای نیست. لذا در این مطلب بصورت کوتاه برخی از موارد کلیدی را بیان میکنیم.

همواره  اولویت را بر خرید از میان برندهای معتبر قرار دهید. یک نام معتبر همواره میتواند ضمانت دارای بودن جدید ترین فناوری، بهترین کیفیت و بالاترین دوام و کارایی باشد. از میان برندها، محصولات ژاپنی حرف اول را میزنند.

 بطور مثال در میان تولید کنندگان ژاپنی اسکنرهای حرفه ای اسناد میتوان به فوجیتسو (Fujitsu)، کانن (Canon) و پاناسونیک (Panasonic ) اشاره کرد. از میان این سه برند کمپانی کانن اکثر اسکنرهای خود را داخل کشور ژاپن تولید میکند و عبارت (Made In Japan) بر روی جعبه و پلاک دستگاه قید شده است. لذا چه چیزی بهتر از آنکه یک برند ژاپنی بخرید که بویژه در داخل ژاپن هم تولید شده باشد. این فوق العاده نیست؟

در مورد فوجیتسو و پاناسونیک اوضاع کمی متفاوت است. آنها محصولات خود را علیرغم تولید قطعات در ژاپن، جهت کاهش هزینه های صنعتی و تسریع در عملیت توزیع، در اندونزی و ویتنام مونتاژ میکنند. از این میان، پاناسونیک، خوشنام ترین و پرطرفدارترین تولید کننده ماشین های اداری در سراسر دنیا میباشد. اسکنرها و فاکس های پاناسونیک بخش اعظمی از بازار مرتبط در دنیا را در اختیار دارند.

 اسکنرهای کداک (Kodak) از دیگر محصولات پر طرفدار موجود در بازار است. سبد محصولات این کمپانی در سال 2012 توسعه چشمگیری یافت و توانست با همکاری شرکت (Alaris) به عنوان یکی از غول های سرمایه گذاری در غرب، اسکنرهای هوشمندی را به بازار عرضه کند که این محصولات در نوع خود منحصر به فرد هستند.

برندهای شناخته شده دیگری مانند اچ پی (HP)، اپسون (Epson) و یا (Brother) نیز در بازار موجود است. به جرأت میتوان گفت که هر سه مورد مذکور در زمره مهمترین و بهترین تولید کنندگان پرینتر ها خانگی و چاپگرهای حرفه ای میباشند، اما اسکنرهای تولیدی آنها چنگی به دل نمیزند. خریدن اسکنر از این سه برند مانند این است که از یک پزشک جراح قلب بخواهید تا در یک عمل جراحی مغز مشارکت کند! لذا فراموش نکنید که هر شخصیت حقیقی و حقوقی، تنها در حوزه تخصصی خود کارایی دارد.  این محصولات معمولا بیش از اندازه فانتزی بوده و آمار خرابی آنها بالاست.

برندهای چینی و تایوانی هم که به وفور در بازار یافت میشوند. این برندهای چینی و تایوانی، در سالهای تحریم و درست در زمانیکه واردات تکنولوژی های برتر دنیا به ایران محدود شده است، توانسته اند با فرصت طلبی و استفاده از موقعیت پیش آمده، به بازار ایران وارد شوند و غالبا قیمت های بسیار ارزانی دارند و شرایط فروش آنها عجیب و غریب و به شدت وسوسه کننده است. اما به هیچ وجه گول این بی کیفیت های خوش ظاهر و بر باطن را نخورید و پول خود را دور نریزید. به قول یک ضرب المثل انگلیسی که میگوید: هنوز آنقدر پولدار نشده ایم که کالای ارزان بخریم!